Klantcase – Viisi

Aan de slag met strategische leadgeneratie op verschillende social media kanalen en experimenteren met TikTok!

Optimale leadgeneratie en experimenteren met TikTok!

Dat het moeilijk is om een huis te kopen in deze tijd is niemand ontgaan, en daarom organiseert Viisi webinars, heel veel webinars. En dat doen ze goed! Maar daarbij is het natuurlijk wel van belang dat er veel mensen aanwezig zijn bij deze webinars en daarvoor zetten we social maximaal in. Door strategische leadgeneratie op verschillende kanalen, werken we samen met deze partij aan succes!

Ook is Viisi in to alles wat nieuw op social is. Dus stonden zij vooraan in de rij toen wij voorstelden aan onze klanten om een pilot te gaan draaien met TikTok advertising. 

De vraag
Hoe zorgen we voor exposure binnen de jongvolwassen doelgroep van Viisi? En hoe introduceren we een nieuw social media kanaal in hun uitgebreide marketingmix?

Meteen toen TikTok advertising lanceerde in Nederland, waren wij erbij. TikTok is namelijk al sinds 2020 het snelstgroeiende social media platform in Nederland! We kregen na onze aanmelding al gauw exclusieve toegang tot alle eerste functies en daarmee mochten we direct zorgen voor veel extra bereik voor Viisi.

We bereiken voor Viisi een jongere doelgroep die we met deze complete TikTok funnel voorbereiden op hun route richting het kopen van hun eerste woning. Belangrijk dus, voor het voortbestaan van het merk, ook bij de consumenten van de toekomst. De doelgroep die de advertenties te zien krijgt is tussen de 18-54 jaar oud. Echter zijn de meest actieve gebruikers 18 tot 35 jaar oud. En dat is mooi, want op deze manier veroveren we voor Viisi ook een plekje in de harten van Generatie Z.

Onze aanpak
Om succes te behalen op TikTok moet je je publiek vermaken. Advertenties kunnen en mogen er daarom niet uit zien als advertenties. Dit lossen we op door platform-eigen content te ontwikkelen voor de campagnes, oftewel: de taal van TikTok te spreken. Laat dit nou net onze specialiteit zijn! Voor Viisi ontwierpen we 6 concepten die wij ook hebben opgenomen (naast uitstekende scriptschrijvers en waanzinnige videografen, blijken we ook super acteurs). 3 video’s bevinden zich in de eerste stap van de funnel: de bereik campagne. De andere 3 TikTok’s bevinden zich in de traffic campagne. Deze campagnes wisselen elkaar elke paar weken af om advertentiemoeheid te voorkomen. Binnenkort voegen we hier de volgende en laatste stap in de funnel aan toe: we gaan leads verzamelen.

Het resultaat
Omdat de cijfers er tot nu onwijs veelbelovend uitzien, durven we samen de sprong in het diepe goed aan. Wat ons vooral opvalt, is dat het bereik op TikTok hoog ligt en weinig kost. We hebben in een half jaar adverteren ruim 1,1 miljoen mensen bereikt. Met een CPM van gemiddeld €0,79 lukt dit ook vlot. Bijna 70,000 TikTok’ers keken de advertenties helemaal af, waarvan 10% een like achterliet. Verder zagen we een CTR van rond de 1%, en een CPC van €0,13. Conclusie: dit is absoluut geen duur platform, er wordt goed op de TikToks gereageerd en dit nieuwe platform is daarmee zeker de moeite waard voor Viisi. The show goes on, het is hoog tijd om leads te gaan verzamelen!

Voor
Viisi Hypotheken

Wat we deden
Leadgeneratie, vormgeving & animatie

Socials
@viisihypotheken

Jouw bedrijf
online zichtbaar maken?

We hebben 89 bedrijven online zichtbaar gemaakt.

Meer over ons

Ontdek wat wij hebben gedaan voor onze klanten.

Wat onze klanten van ons vinden?