PINTEREST MARKETING

Pinterest kent, net als vele andere social kanalen twee opties om je content te verspreiden: betaald en onbetaald. Sinds ongeveer een half jaar is het mogelijk om te adverteren op Pinterest. Helaas zijn de advertentiemogelijkheden nog niet zo uitgebreid en uitgewerkt zoals bij andere social kanalen. Maar dat betekent niet dat je de mogelijkheden ongebruikt moet laten. Pinterest is een kanaal dat zich goed leent voor bijvoorbeeld de interieur- of modebranche. De strategische inzet van Pinterest kan namelijk een groot effect hebben op zowel je naamsbekendheid als op je sales. Het doormeten van sales vanuit Pinterest is lastig. Zie Pinterest als het beïnvloeden van de oriënterende fase van je klant. Als je goed reageert op het zoekgedrag van je doelgroep zal je via je ads of pins verkeer naar je website krijgen. Dan is het zaak om deze bezoekers te vangen en daarna te benaderen via andere kanalen. Zo kom je uiteindelijk tot sales. Hoe je dat precies doet? Daar helpen wij je graag bij! Bij Be Bricks zetten we een Pintereststrategie voor je op en implementeren we deze strategie in de rest van je marketingmix om zo middels een nieuw kanaal nieuwe bezoekers aan te trekken en uiteindelijk je omzet te laten toenemen!

Nu is het wel zo dat Pinterest niet geschikt is voor elke branche. Zo boeken we de beste resultaten met bedrijven die in de Do It Yourself (DIY) sector zitten of hier een koppeling aan kunnen maken. Verkoop je bijvoorbeeld hout? Dan is Pinterest een geschikt kanaal om te laten zien wát je dan allemaal van dit hout kan maken. Mensen klikken deze zogenaamde ‘DIY’s’ zeer graag aan en klikken dan, idealiter, door naar de website om de benodigdheden te kopen. Bevind je bedrijf zich in de interieur sector? Ook dan mis je veel kansen als je je niet op Pinterest begeeft.

Waarom Pinterest gebruiken?



Bij Be Bricks hebben we veel ervaring met het opzetten van succesvolle pinterestkanalen. Ze zorgen we ervoor dat je merk zichtbaar is op het kanaal maar bevorderen we ook de sales en het verkeer naar je website. Hoe we dat doen? Door het vooruitplannen van pins, het strategisch indelen van borden en het focussen op zoekwoorden die van belang zijn voor jouw bedrijf. Maakt dit je nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor jou bedrijf? vul het onderstaande formulier in en we zullen de mogelijkheden geheel vrijblijvend voor je bekijken en uitzoeken!



Stel je vraag of vraag een offerte aan.