User Generated Content

Wil je de impact van je merk op social media vergroten? Dan is User Generated Content (UGC) dé manier!

← terug naar Diensten > Social advertising

User Generated Content (UGC) in je Social Media Strategie


Wil je de impact van je merk op social media vergroten? Dan is User Generated Content (UGC) dé manier! Vergeet de gelikte reclames en traditionele marketingtrucs - UGC draait om de authentieke verhalen, foto's en video's die jouw community deelt. Het is als een stroom van creativiteit en betrokkenheid die je merk van anderen onderscheidt.

Wat is User Generated Content? 

Simpel gezegd, het is content die door gebruikers van een platform wordt gemaakt en gedeeld. Denk aan foto's, video's, recensies en meer - alles wat niet door het merk zelf is geproduceerd, maar door de community van gebruikers.

Waarom werkt dit zo goed? Omdat het echt is. Gebruikers vertrouwen hun medegebruikers meer dan bedrijfsadvertenties, waardoor UGC een krachtige manier is om jouw merk vertrouwen en geloofwaardigheid te geven.

Hoe gebruik je UGC in je Social Media Strategie? 

Stel je voor: je wilt een nieuwe doelgroep bereiken. Jouw nieuwe doelgroep bevindt zich dan in de ‘See-fase’. UGC kan hierbij een gamechanger zijn. Denk aan een inspirerend verhaal van een tevreden klant die jouw product op een manier gebruikt die anderen aanspreekt. Deze content trekt de aandacht van potentiële klanten en zet hen aan om meer te weten te komen over jouw merk. Voorbeelden: content van een unboxing of bijvoorbeeld een before en after.

Voor bestaande klanten, in de 'Care-fase', kan UGC fungeren als een bindmiddel. Misschien deelt een trouwe klant een video waarin ze vertellen hoe jouw product voor hun heeft uitgepakt. Dit versterkt niet alleen de band met je huidige klanten, maar zet ook nieuwe klanten aan om zich bij je merk aan te sluiten.

En dan hebben we nog de 'Think-fase' en 'Do-fase'. Hier komt UGC binnen als een influencer, die consumenten helpt bij hun overweging voor jouw merk en hen aanzet tot actie. Misschien deelt een tevreden klant zijn ervaringen op Instagram, waardoor anderen geïnspireerd worden om hetzelfde product te proberen. Dit creëert niet alleen vertrouwen, maar moedigt ook directe actie aan, zoals het doen van aankopen of het delen van hun eigen ervaringen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een shoplog met wat er allemaal is besteld of afgenomen of een video met een uitleg hoe het product te gebruiken is.

Wat zijn de kosten voor UGC?

Dat hangt af van verschillende factoren, zoals hoe ingewikkeld de productie wordt en hoe actief de community is. Gelukkig hebben we een geweldige pool van modellen en micro-influencers. Een complete UGC-shoot met 3 video's, kost bij ons 1750 - 2800 euro. Met andere woorden, we bieden een betaalbare optie met een flinke dosis strategie en creativiteit!

UGC is als een stille kracht die op elk moment van de klantreis kan worden ingezet en die je helpt om je doelgroep te bereiken en te betrekken op een manier die echt resoneert. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

Jouw bedrijf
online zichtbaar maken?

We hebben 97 bedrijven online zichtbaar gemaakt.

gratis campagne advies

Meer over ons

Ontdek wat wij hebben gedaan voor onze klanten.

Wat onze klanten van ons vinden?

  • Nicky Schieving

    Wij zijn al een behoorlijke periode klant van Be Bricks en zeer happy over de samenwerking. Doordat wij al onze producten zelf maken moeten we vrij snel schakelen op basis van de voorraad. Er zijn dus korte lijntjes nodig. Dit lukt top! Daarnaast denken ze graag mee over slimme dingen om onze ads nog beter te kunnen inzetten.

    Fit Piggy
  • Marc Cornelius

    Samenwerken met Be Bricks is als whiskey. Het wordt met de tijd beter en beter.” “Werken met Be Bricks ervaar ik bij diverse (gezamenlijke) klanten als zeer prettig. Ze denken met mij en de klant mee, nemen initiatief en het belangrijkste: leveren resultaat.

    Marc.nl
  • Justin Frey

    Be Bricks beheert en onderhoudt de socialpages van Culterra en zorgt wekelijks voor frisse teksten. Wij zijn erg tevreden over de communicatie, de nieuwe ideeën en de voortgang die wordt geboekt. Culterra is als merk gegroeid op de online kanalen en krijgen nog maandelijks erg positieve feedback op de content die online verschijnt.

    Supply Chain
  • Wimer Visbeek

    Be Bricks is voor mij een partij waarvan ik niet wist dat ik ze zo heb gemist. Ze zorgen voor goede en leuke content op onze kanalen en spreken daarmee onze huidige én veel nieuwe klanten aan. Het ontzorgt mij veel. Het kost misschien wat geld maar ze verdienen zich, in mijn geval, zeker terug! Ik heb ze al meerdere keren aanbevolen bij collega ondernemers die de sociale media zelf beheren.

    Eigenaar Sanjes Safari
  • Lisa van der Ploeg

    Vanuit Fijn op Vakantie al jarenlang een prettige samenwerking met Be Bricks voor onze social advertising. Maya, Akkelee en hun team zijn specialisten in social advertising en dat merk je in de kwaliteit en resultaten van de advertenties. Daarnaast staat klantvriendelijkheid en een langdurige, duurzame samenwerking voor hun centraal. Ze zijn altijd bereid om (strategisch) mee te denken en staan altijd klaar m.b.t. vragen of verzoeken. Wij zijn super tevreden!

    Manager Marketing & Reserveringen bij Fijn op Vakantie