Klantcase – Zomaar Zindelijk

Zomaar Zindelijk begon als een klein initiatief om zindelijkheidsproblematiek binnen twee scholen in Assen aan te pakken. Wat startte als een werkgroep van experts en professionals uit de kinderopvang, het primair onderwijs en de zorg, groeide al snel uit tot een platform met een missie: ouders en professionals voorzien van toegankelijke en betrouwbare informatie over zindelijkheidstraining. Maar hoe bouw je een betrokken community en zorg je ervoor dat kennis breed wordt gedeeld?

Van pilot naar een vaste waarde: Zomaar Zindelijk al 3 jaar een succes!

← terug naar cases

Zomaar Zindelijk begon als een klein initiatief om zindelijkheidsproblematiek binnen twee scholen in Assen aan te pakken. Wat startte als een werkgroep van experts en professionals uit de kinderopvang, het primair onderwijs en de zorg, groeide al snel uit tot een platform met een missie: ouders en professionals voorzien van toegankelijke en betrouwbare informatie over zindelijkheidstraining. Maar hoe bouw je een betrokken community en zorg je ervoor dat kennis breed wordt gedeeld?

De uitdaging
Hoe vergroten we de bekendheid van Zomaar Zindelijk en creëren we een actieve community van ouders en professionals uit de kinderopvang en het basisonderwijs?

Onze aanpak
Om zowel community-building als educatie te versterken, zetten we in op een strategische mix van contentmarketing en social engagement.

  • Organische social media content → Regelmatige, positieve en laagdrempelige posts met praktische tips en herkenbare situaties om interactie te stimuleren.
  • UGC & storytelling → Een vlogreeks waarin een moeder en dochter hun zindelijkheidstraining documenteerden, zorgde voor een hoge mate van herkenbaarheid en betrokkenheid.
  • Podcast & scholingsvideo’s → Experts gingen in gesprek over seizoensgebonden thema’s zoals zindelijkheid rondom Sinterklaas, kerstvakantie en zomervakantie. Deze educatieve content bood praktische handvatten voor ouders en professionals.

Het resultaat
De impact van Zomaar Zindelijk groeide sneller dan verwacht:

  • Community groei: Van een lokaal project binnen GGD Drenthe naar een breder gedragen initiatief waar ook GGD Groningen zich bij aansloot.
  • Volgers: Van 0 naar 1.100+ volgers en een steeds groter organisch bereik.
  • Podcast beluisteringen: Inmiddels X keer beluisterd.
  • Videoweergaven scholingsvideo’s: X keer bekeken.
  • Gemiddelde interactie per post: X% engagement rate.
  • Bereik van de grootste campagnepost: Meer dan X mensen bereikt.
  • Nieuwe aangesloten scholen/kinderopvanglocaties: X extra locaties maken gebruik van de content.

Met deze sterke basis blijft Zomaar Zindelijk zich ontwikkelen als hét platform voor zindelijkheidsonderwijs en ouderondersteuning.

 

Bekijk wat wij hebben gedaan voor Zomaar Zindelijk:

Jouw bedrijf
online zichtbaar maken?

We hebben 97 bedrijven online zichtbaar gemaakt.

gratis campagne advies

Meer over ons

Ontdek wat wij hebben gedaan voor onze klanten.

Wat onze klanten van ons vinden?

  • Nicky Schieving

    Wij zijn al een behoorlijke periode klant van Be Bricks en zeer happy over de samenwerking. Doordat wij al onze producten zelf maken moeten we vrij snel schakelen op basis van de voorraad. Er zijn dus korte lijntjes nodig. Dit lukt top! Daarnaast denken ze graag mee over slimme dingen om onze ads nog beter te kunnen inzetten.

    Fit Piggy
  • Marc Cornelius

    Samenwerken met Be Bricks is als whiskey. Het wordt met de tijd beter en beter.” “Werken met Be Bricks ervaar ik bij diverse (gezamenlijke) klanten als zeer prettig. Ze denken met mij en de klant mee, nemen initiatief en het belangrijkste: leveren resultaat.

    Marc.nl
  • Justin Frey

    Be Bricks beheert en onderhoudt de socialpages van Culterra en zorgt wekelijks voor frisse teksten. Wij zijn erg tevreden over de communicatie, de nieuwe ideeën en de voortgang die wordt geboekt. Culterra is als merk gegroeid op de online kanalen en krijgen nog maandelijks erg positieve feedback op de content die online verschijnt.

    Supply Chain
  • Wimer Visbeek

    Be Bricks is voor mij een partij waarvan ik niet wist dat ik ze zo heb gemist. Ze zorgen voor goede en leuke content op onze kanalen en spreken daarmee onze huidige én veel nieuwe klanten aan. Het ontzorgt mij veel. Het kost misschien wat geld maar ze verdienen zich, in mijn geval, zeker terug! Ik heb ze al meerdere keren aanbevolen bij collega ondernemers die de sociale media zelf beheren.

    Eigenaar Sanjes Safari
  • Lisa van der Ploeg

    Vanuit Fijn op Vakantie al jarenlang een prettige samenwerking met Be Bricks voor onze social advertising. Maya, Akkelee en hun team zijn specialisten in social advertising en dat merk je in de kwaliteit en resultaten van de advertenties. Daarnaast staat klantvriendelijkheid en een langdurige, duurzame samenwerking voor hun centraal. Ze zijn altijd bereid om (strategisch) mee te denken en staan altijd klaar m.b.t. vragen of verzoeken. Wij zijn super tevreden!

    Manager Marketing & Reserveringen bij Fijn op Vakantie

Gratis campagne voorstel

Om een goed voorstel te kunnen doen hebben wij alvast een paar antwoorden nodig. Vul het onderstaande formulier in en ontvang binnen 24 uur een gratis campagne advies van Be Bricks.

Per maand incl. advertentie budget

Wij nemen na verzending van dit formulier zo spoedig mogelijk contact met u op.

Velden met een asterisk (*) zijn verplicht.

Dank voor uw aanvraag. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.