De vraag
Hoe kunnen we het Javaans Eetcafé promoten via social media, de jongere doelgroep bereiken en uiteindelijk meer reserveringen binnen krijgen?
Onze aanpak
Hoe kun je het beste een restaurant in beeld brengen op social media? Nou, dan vinden wij sfeer, beleving en natuurlijk het eten het allerbelangrijkste!
Daarom hebben we tijdens de shoot volledig ingezet op het laten zien van de sfeer, verschillende gerechten, drankjes, bediening en alle leuke hoekjes die te vinden zijn in het eetcafé.
Naast sfeerbeelden, hebben we het bij deze shoot ook over een andere boeg gegooid. Aangezien de wens vanuit Paul lag bij het introduceren van de Indische keuken bij de jongere doelgroep, hebben we er voor gekozen om een aantal ‘User-Generated-Content’ video’s te schieten. Op deze manier focussen we ons meer op deze doelgroep.
We hebben gekozen om onder andere een Come Eat With Me video op te nemen. In deze video wordt de kijker echt ‘meegenomen’ het restaurant in, om een etentje bij het Javaans Eetcafé op een zo realistisch mogelijke manier te ervaren.
Het resultaat
De beelden van de video- en fotoshoot maar ook de bovengenoemde Come Eat With Me video hebben we omgezet tot krachtige advertenties in Groningen en omgeving. Naast honderden reacties op deze advertenties, komen er nu 95 directe reserveringen binnen per maand. Met een gemiddeld doorklikratio van 6% en kosten van €0,06 per klik kunnen we wel stellen dat deze campagnes voor het Javaans Eetcafé een succes zijn!
Wegens de positieve uitkomst, zijn wij inmiddels ook aan de slag voor De Javaan Oudeschans. Heb jij deze video’s al gespot?
Weten wat Be Bricks voor jouw restaurant kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op. Wie weet komen we binnenkort bij jou leuke UGC beelden, sfeerbeelden of passende foto’s schieten!