Klantcase – Javaans Eetcafé

Het Javaans Eetcafé in Groningen staat bekend om de heerlijke authentieke Indische gerechten die ze serveren. Van meters lange rijsttafels tot saté, het is er allemaal. Paul, de eigenaar van het eetcafé, kwam bij ons met de vraag hoe hij zijn restaurant kan promoten via social media. We hebben inmiddels een super leuke (en lekkere!) video- en fotoshoot op locatie gehad. En de resultaten liegen er niet om!

Bordenvol succes: Hoe het Javaans Eetcafé de tafels vult met behulp van social media!

← terug naar cases

Het Javaans Eetcafé in Groningen staat bekend om de heerlijke authentieke Indische gerechten die ze serveren. Van meters lange rijsttafels tot saté, het is er allemaal. Paul, de eigenaar van het eetcafé, kwam bij ons met de vraag hoe hij zijn restaurant kan promoten via social media. We hebben inmiddels een super leuke (en lekkere!) video- en fotoshoot op locatie gehad. En de resultaten liegen er niet om!

De vraag
Hoe kunnen we het Javaans Eetcafé promoten via social media, de jongere doelgroep bereiken en uiteindelijk meer reserveringen binnen krijgen?

Onze aanpak
Hoe kun je het beste een restaurant in beeld brengen op social media? Nou, dan vinden wij sfeer, beleving en natuurlijk het eten het allerbelangrijkste!

Daarom hebben we tijdens de shoot volledig ingezet op het laten zien van de sfeer, verschillende gerechten, drankjes, bediening en alle leuke hoekjes die te vinden zijn in het eetcafé.

Naast sfeerbeelden, hebben we het bij deze shoot ook over een andere boeg gegooid. Aangezien de wens vanuit Paul lag bij het introduceren van de Indische keuken bij de jongere doelgroep, hebben we er voor gekozen om een aantal ‘User-Generated-Content’ video’s te schieten. Op deze manier focussen we ons meer op deze doelgroep.

We hebben gekozen om onder andere een Come Eat With Me video op te nemen. In deze video wordt de kijker echt ‘meegenomen’ het restaurant in, om een etentje bij het Javaans Eetcafé op een zo realistisch mogelijke manier te ervaren.

Het resultaat
De beelden van de video- en fotoshoot maar ook de bovengenoemde Come Eat With Me video hebben we omgezet tot krachtige advertenties in Groningen en omgeving. Naast honderden reacties op deze advertenties, komen er nu 95 directe reserveringen binnen per maand.  Met een gemiddeld doorklikratio van 6% en kosten van €0,06 per klik kunnen we wel stellen dat deze campagnes voor het Javaans Eetcafé een succes zijn!

Wegens de positieve uitkomst, zijn wij inmiddels ook aan de slag voor De Javaan Oudeschans. Heb jij deze video’s al gespot?

Weten wat Be Bricks voor jouw restaurant kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op. Wie weet komen we binnenkort bij jou leuke UGC beelden, sfeerbeelden of passende foto’s schieten!

Voor
Javaans Eetcafé

Wat we deden
Social advertising, foto- en videografie

Socials
@javaans_eetcafe_groningen

 

Bekijk wat wij hebben gedaan voor Javaans Eetcafé:

Jouw bedrijf
online zichtbaar maken?

We hebben 97 bedrijven online zichtbaar gemaakt.

gratis campagne advies

Meer over ons

Ontdek wat wij hebben gedaan voor onze klanten.

Wat onze klanten van ons vinden?

  • Nicky Schieving

    Wij zijn al een behoorlijke periode klant van Be Bricks en zeer happy over de samenwerking. Doordat wij al onze producten zelf maken moeten we vrij snel schakelen op basis van de voorraad. Er zijn dus korte lijntjes nodig. Dit lukt top! Daarnaast denken ze graag mee over slimme dingen om onze ads nog beter te kunnen inzetten.

    Fit Piggy
  • Marc Cornelius

    Samenwerken met Be Bricks is als whiskey. Het wordt met de tijd beter en beter.” “Werken met Be Bricks ervaar ik bij diverse (gezamenlijke) klanten als zeer prettig. Ze denken met mij en de klant mee, nemen initiatief en het belangrijkste: leveren resultaat.

    Marc.nl
  • Justin Frey

    Be Bricks beheert en onderhoudt de socialpages van Culterra en zorgt wekelijks voor frisse teksten. Wij zijn erg tevreden over de communicatie, de nieuwe ideeën en de voortgang die wordt geboekt. Culterra is als merk gegroeid op de online kanalen en krijgen nog maandelijks erg positieve feedback op de content die online verschijnt.

    Supply Chain
  • Wimer Visbeek

    Be Bricks is voor mij een partij waarvan ik niet wist dat ik ze zo heb gemist. Ze zorgen voor goede en leuke content op onze kanalen en spreken daarmee onze huidige én veel nieuwe klanten aan. Het ontzorgt mij veel. Het kost misschien wat geld maar ze verdienen zich, in mijn geval, zeker terug! Ik heb ze al meerdere keren aanbevolen bij collega ondernemers die de sociale media zelf beheren.

    Eigenaar Sanjes Safari
  • Lisa van der Ploeg

    Vanuit Fijn op Vakantie al jarenlang een prettige samenwerking met Be Bricks voor onze social advertising. Maya, Akkelee en hun team zijn specialisten in social advertising en dat merk je in de kwaliteit en resultaten van de advertenties. Daarnaast staat klantvriendelijkheid en een langdurige, duurzame samenwerking voor hun centraal. Ze zijn altijd bereid om (strategisch) mee te denken en staan altijd klaar m.b.t. vragen of verzoeken. Wij zijn super tevreden!

    Manager Marketing & Reserveringen bij Fijn op Vakantie