Klantcase – GSD Auctions

GSD Auctions is hét platform voor eerlijke en transparante online veilingen. Hier kunnen liefhebbers bieden op unieke items, van exclusieve verzamelobjecten tot verborgen parels. Maar hoe zorg je ervoor dat bezoekers de stap zetten om een account aan te maken en daadwerkelijk mee te bieden?

Van bezoeker naar bieder: Hoe UGC zorgde voor 3x zoveel accountregistraties

← terug naar cases

GSD Auctions is hét platform voor eerlijke en transparante online veilingen. Hier kunnen liefhebbers bieden op unieke items, van exclusieve verzamelobjecten tot verborgen parels. Maar hoe zorg je ervoor dat bezoekers de stap zetten om een account aan te maken en daadwerkelijk mee te bieden?

De vraag
Hoe converteren we een koude doelgroep naar actieve bieders en maximaliseren we het aantal accountregistraties?

Onze aanpak
Om de drempel tot deelname te verlagen en bezoekers door de marketingfunnel te begeleiden, hebben we een geïntegreerde campagne opgezet met User-Generated Content (UGC) als key driver. Met drie verschillende UGC-video’s, afgestemd op diverse persona’s, brachten we de veilingen op een authentieke en laagdrempelige manier in beeld. We hanteerden een full-funnel strategie, waarbij we bezoekers op het juiste moment in de customer journey aanspraken:

  • See-fase (koude doelgroep) → Via social ads richtten we ons op awareness en bereik om een nieuwe doelgroep aan te trekken en traffic naar de website te genereren.
  • Think/Do-fase (warme doelgroep) → Bezoekers die interactie vertoonden (video-engagement, websitebezoek) werden opnieuw getarget met social proof en gerichte call-to-actions om een account aan te maken.
  • Care-fase (retentie & activatie) → Inactieve accounts en eerdere bieders kregen gepersonaliseerde ads om hen terug te brengen naar lopende veilingen en hen te activeren voor nieuwe biedingen.

Het resultaat

  • Verkopen: Van 5 naar 30 items per dag
  • Bereik: 200.000 unieke gebruikers
  • Klikken: 23.500
  • Websitebezoekers: 19.000 
  • CPC: €0,12 per klik
  • CTR: 4,71%
  • Totale accountregistraties: 3x zo veel 
  • Kosten per registratie: 5x goedkoper

Dankzij een doordachte funnelstructuur en krachtige UGC-content is GSD Auctions uitgegroeid tot een actieve en groeiende veilingcommunity.

Voor
GSD Auctions

Wat we deden
Social advertising, UGC

Socials
@gsdauctions

Bekijk wat wij hebben gedaan voor GSD Auctions:

Jouw bedrijf
online zichtbaar maken?

We hebben 97 bedrijven online zichtbaar gemaakt.

gratis campagne advies

Meer over ons

Ontdek wat wij hebben gedaan voor onze klanten.

Wat onze klanten van ons vinden?

  • Nicky Schieving

    Wij zijn al een behoorlijke periode klant van Be Bricks en zeer happy over de samenwerking. Doordat wij al onze producten zelf maken moeten we vrij snel schakelen op basis van de voorraad. Er zijn dus korte lijntjes nodig. Dit lukt top! Daarnaast denken ze graag mee over slimme dingen om onze ads nog beter te kunnen inzetten.

    Fit Piggy
  • Marc Cornelius

    Samenwerken met Be Bricks is als whiskey. Het wordt met de tijd beter en beter.” “Werken met Be Bricks ervaar ik bij diverse (gezamenlijke) klanten als zeer prettig. Ze denken met mij en de klant mee, nemen initiatief en het belangrijkste: leveren resultaat.

    Marc.nl
  • Justin Frey

    Be Bricks beheert en onderhoudt de socialpages van Culterra en zorgt wekelijks voor frisse teksten. Wij zijn erg tevreden over de communicatie, de nieuwe ideeën en de voortgang die wordt geboekt. Culterra is als merk gegroeid op de online kanalen en krijgen nog maandelijks erg positieve feedback op de content die online verschijnt.

    Supply Chain
  • Wimer Visbeek

    Be Bricks is voor mij een partij waarvan ik niet wist dat ik ze zo heb gemist. Ze zorgen voor goede en leuke content op onze kanalen en spreken daarmee onze huidige én veel nieuwe klanten aan. Het ontzorgt mij veel. Het kost misschien wat geld maar ze verdienen zich, in mijn geval, zeker terug! Ik heb ze al meerdere keren aanbevolen bij collega ondernemers die de sociale media zelf beheren.

    Eigenaar Sanjes Safari
  • Lisa van der Ploeg

    Vanuit Fijn op Vakantie al jarenlang een prettige samenwerking met Be Bricks voor onze social advertising. Maya, Akkelee en hun team zijn specialisten in social advertising en dat merk je in de kwaliteit en resultaten van de advertenties. Daarnaast staat klantvriendelijkheid en een langdurige, duurzame samenwerking voor hun centraal. Ze zijn altijd bereid om (strategisch) mee te denken en staan altijd klaar m.b.t. vragen of verzoeken. Wij zijn super tevreden!

    Manager Marketing & Reserveringen bij Fijn op Vakantie

Gratis campagne voorstel

Om een goed voorstel te kunnen doen hebben wij alvast een paar antwoorden nodig. Vul het onderstaande formulier in en ontvang binnen 24 uur een gratis campagne advies van Be Bricks.

Per maand incl. advertentie budget

Wij nemen na verzending van dit formulier zo spoedig mogelijk contact met u op.

Velden met een asterisk (*) zijn verplicht.

Dank voor uw aanvraag. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.