Klantcase – Gastro | Bistro XO

Bij Gastro | Bistro XO draait alles om beleving, seizoensgebonden smaken en verfijnde gerechten. Eigenaren Pascal & Jung verwelkomen hun gasten met een 5-gangenmenu dat elke 7 weken wisselt, zodat ze optimaal gebruik kunnen maken van de mooiste seizoensproducten. Om deze unieke culinaire ervaring onder de aandacht te brengen, hebben we een social media-strategie ontwikkeld die draait om visuele storytelling, conversie en engagement. Met aantrekkelijke foodshoots en slimme campagnes laten we zien waarom XO een must-visit is voor liefhebbers van gastronomie.

Fine dining, fine content: hoe smaakvolle content zorgt voor groei bij Gastro | Bistro XO

← terug naar cases

Bij Gastro | Bistro XO draait alles om beleving, seizoensgebonden smaken en verfijnde gerechten. Eigenaren Pascal & Jung verwelkomen hun gasten met een 5-gangenmenu dat elke 7 weken wisselt, zodat ze optimaal gebruik kunnen maken van de mooiste seizoensproducten. Om deze unieke culinaire ervaring onder de aandacht te brengen, hebben we een social media-strategie ontwikkeld die draait om visuele storytelling, conversie en engagement. Met aantrekkelijke foodshoots en slimme campagnes laten we zien waarom XO een must-visit is voor liefhebbers van gastronomie.

De vraag
Hoe vergroten we de naamsbekendheid van Gastro | Bistro XO en stimuleren we meer reserveringen via social media?

Om dit te bereiken, laten we niet alleen de unieke sfeer en gerechten van XO zien, maar spelen we ook slim in op het genereren van conversies en engagement. 

Onze aanpak

Om altijd up-to-date content te hebben en het wisselende menu op de juiste manier te presenteren, organiseren we elk kwartaal een fotoshoot. Dit zorgt voor constante vernieuwing en aantrekkelijke content die de eetbeleving perfect weergeeft.

Naast het schieten van smakelijke beelden, zetten we deze content ook doelgericht in voor advertenties op Instagram en Facebook. Met een op website gerichte campagne leggen de focus op het bekijken van het menu op de website van Gastro | Bistro XO. Daarnaast kun je binnenkort een nieuwe campagne voorbij zien komen, namelijk een volg campagne. Benieuwd naar de content van Gastro | Bistro XO? Neem dan alvast een kijkje. 

Het resultaat

En wat levert dat op? Met een advertentiebudget van slechts €200 per maand behalen we indrukwekkende resultaten. Gemiddeld bereiken we meer dan 24.000 mensen per maand, en ruim 800 van hen bekijken het menu.

Door de combinatie van visuele storytelling en conversie-optimalisatie blijft Gastro | Bistro XO groeien op social media én in reserveringen.

Wil jij ook een slimme social media-strategie die zichtbaarheid en conversies oplevert? Neem contact met ons op en ontdek hoe wij jouw restaurant kunnen laten groeien! 

Voor
Gastro | Bistro XO

Wat we deden
Social advertising, foto- en videografie

Socials
@xo_groningen

Bekijk wat wij hebben gedaan voor Gastro | Bistro XO:

Jouw bedrijf
online zichtbaar maken?

We hebben 97 bedrijven online zichtbaar gemaakt.

gratis campagne advies

Meer over ons

Ontdek wat wij hebben gedaan voor onze klanten.

Wat onze klanten van ons vinden?

  • Nicky Schieving

    Wij zijn al een behoorlijke periode klant van Be Bricks en zeer happy over de samenwerking. Doordat wij al onze producten zelf maken moeten we vrij snel schakelen op basis van de voorraad. Er zijn dus korte lijntjes nodig. Dit lukt top! Daarnaast denken ze graag mee over slimme dingen om onze ads nog beter te kunnen inzetten.

    Fit Piggy
  • Marc Cornelius

    Samenwerken met Be Bricks is als whiskey. Het wordt met de tijd beter en beter.” “Werken met Be Bricks ervaar ik bij diverse (gezamenlijke) klanten als zeer prettig. Ze denken met mij en de klant mee, nemen initiatief en het belangrijkste: leveren resultaat.

    Marc.nl
  • Justin Frey

    Be Bricks beheert en onderhoudt de socialpages van Culterra en zorgt wekelijks voor frisse teksten. Wij zijn erg tevreden over de communicatie, de nieuwe ideeën en de voortgang die wordt geboekt. Culterra is als merk gegroeid op de online kanalen en krijgen nog maandelijks erg positieve feedback op de content die online verschijnt.

    Supply Chain
  • Wimer Visbeek

    Be Bricks is voor mij een partij waarvan ik niet wist dat ik ze zo heb gemist. Ze zorgen voor goede en leuke content op onze kanalen en spreken daarmee onze huidige én veel nieuwe klanten aan. Het ontzorgt mij veel. Het kost misschien wat geld maar ze verdienen zich, in mijn geval, zeker terug! Ik heb ze al meerdere keren aanbevolen bij collega ondernemers die de sociale media zelf beheren.

    Eigenaar Sanjes Safari
  • Lisa van der Ploeg

    Vanuit Fijn op Vakantie al jarenlang een prettige samenwerking met Be Bricks voor onze social advertising. Maya, Akkelee en hun team zijn specialisten in social advertising en dat merk je in de kwaliteit en resultaten van de advertenties. Daarnaast staat klantvriendelijkheid en een langdurige, duurzame samenwerking voor hun centraal. Ze zijn altijd bereid om (strategisch) mee te denken en staan altijd klaar m.b.t. vragen of verzoeken. Wij zijn super tevreden!

    Manager Marketing & Reserveringen bij Fijn op Vakantie

Gratis campagne voorstel

Om een goed voorstel te kunnen doen hebben wij alvast een paar antwoorden nodig. Vul het onderstaande formulier in en ontvang binnen 24 uur een gratis campagne advies van Be Bricks.

Per maand incl. advertentie budget

Wij nemen na verzending van dit formulier zo spoedig mogelijk contact met u op.

Velden met een asterisk (*) zijn verplicht.

Dank voor uw aanvraag. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.