Social Media Trends van 2024: wat jij moet weten

← terug naar Blog

Nikki Bonestroo 🕑 7 minuten 🗓️ 22-11-2023

We weten het. Dit jaar gaat keihard, en zo staat 2024 alweer bijna voor de deur! Dat betekent nieuwe trends, nieuwe technologie én nieuwe kansen voor jouw bedrijf. Wij vertellen je waar jij moet inspelen volgend jaar, om de beste resultaten te blijven boeken.

Kort, maar Krachtig: short form video content 

Je kunt er echt niet meer om heen draaien, en ook komend jaar is short form video weer een sterk aanwezige trend. Ze houden gebruikers in hun greep en de honger naar dergelijke content lijkt alleen maar toe te nemen. Van TikTok tot Instagram Reels en YouTube Shorts, deze snelle clips zijn een goudmijn voor bedrijven zoals jij, die op zoek zijn naar een groter bereik. 

User-Generated Content (UGC): gebruikers in de spotlight 

Geef je publiek de regie en laat ze het werk voor jou doen! Er is niets krachtiger dan authentieke content. Content van gebruikers is laagdrempelig, echt en betrouwbaar. Het trekt niet alleen bezoekers aan, maar kan ook je conversie flink opkrikken.

Dus, begin met het samenwerken met je community, en bekijk zelf eens wat dit voor jouw resultaten doet. 

SEO en Social Media: een perfecte match 

Tijd om wakker te worden! SEO is niet alleen voor je website. Social media gaat niet alleen over delen en leuk vinden. Wist je dat de gemiddelde gebruiker eerst zoekt op Pinterest, en veel later - gemiddeld twee maanden (!) - op Google?

Platforms zoals TikTok en Pinterest beginnen zich te profileren als zoekmachines. Daarom is het cruciaal voor bedrijven als jij om je SEO-spel te optimaliseren, zodat ze opvallen op deze platforms. Hoe je dit doet? Voer een zoekopdracht/trefwoordenanalyse uit en verwerk deze in je content zoals je captions, hashtags of reel-titels. 

De kracht van AI 

Het blijft ons verbazen, en dat zal het in 2024 ongetwijfeld blijven doen. AI brengt al zijn mogelijkheden naar social media, en brengt merkverhalen tot leven met een vleugje innovatieve magie. Of het nu gaat om het creëren van teksten met een chatbot of het bewerken van beelden met nieuwe AI-tools, de mogelijkheden zijn bijna eindeloos en beloven in 2024 alleen maar beter te worden.

Houd dus goed in de gaten wat de updates zijn en probeer het ook vooral uit! Zo kun je jouw werkprocessen verbeteren en vergemakkelijken.

Social Commerce: de nieuwe norm 

Last but not least, social commerce. Oftewel, shoppen via social media. Met geavanceerde AI en algoritmes bieden platforms zoals Instagram, Facebook en Pinterest een verbeterde winkelervaring. Geld uitgeven is nooit zo makkelijk geweest: je kunt nu zelfs vanuit de app waar je in zit te scrollen je favoriete product aanschaffen. Of het nu in de vorm is van collection ads, shopping tabs of zelfs live shopping, deze trend is niet meer te missen. 

Conclusie: klaar voor 2024? 

Zo. Dat was weer een bak informatie waar jij het komende jaar mee bezig moet gaan. Klinkt als veel bijkomend werk zeker? Dat snappen we. Gelukkig is dit precies onze expertise en weten wij als geen ander hoe we aan de slag gaan met deze trends en jouw merk, dus kun je ons inschakelen!

Zo kun jij blijven doen waar je het beste in bent: je bedrijf runnen. Dan regelen wij je social media. Lijkt dit je wat? Vraag dan gratis campagne advies aan!

Meer over ons

Ontdek wat wij hebben gedaan voor onze klanten.

Wat onze klanten van ons vinden?

  • Nicky Schieving

    Wij zijn al een behoorlijke periode klant van Be Bricks en zeer happy over de samenwerking. Doordat wij al onze producten zelf maken moeten we vrij snel schakelen op basis van de voorraad. Er zijn dus korte lijntjes nodig. Dit lukt top! Daarnaast denken ze graag mee over slimme dingen om onze ads nog beter te kunnen inzetten.

    Fit Piggy
  • Marc Cornelius

    Samenwerken met Be Bricks is als whiskey. Het wordt met de tijd beter en beter.” “Werken met Be Bricks ervaar ik bij diverse (gezamenlijke) klanten als zeer prettig. Ze denken met mij en de klant mee, nemen initiatief en het belangrijkste: leveren resultaat.

    Marc.nl
  • Justin Frey

    Be Bricks beheert en onderhoudt de socialpages van Culterra en zorgt wekelijks voor frisse teksten. Wij zijn erg tevreden over de communicatie, de nieuwe ideeën en de voortgang die wordt geboekt. Culterra is als merk gegroeid op de online kanalen en krijgen nog maandelijks erg positieve feedback op de content die online verschijnt.

    Supply Chain
  • Wimer Visbeek

    Be Bricks is voor mij een partij waarvan ik niet wist dat ik ze zo heb gemist. Ze zorgen voor goede en leuke content op onze kanalen en spreken daarmee onze huidige én veel nieuwe klanten aan. Het ontzorgt mij veel. Het kost misschien wat geld maar ze verdienen zich, in mijn geval, zeker terug! Ik heb ze al meerdere keren aanbevolen bij collega ondernemers die de sociale media zelf beheren.

    Eigenaar Sanjes Safari
  • Lisa van der Ploeg

    Vanuit Fijn op Vakantie al jarenlang een prettige samenwerking met Be Bricks voor onze social advertising. Maya, Akkelee en hun team zijn specialisten in social advertising en dat merk je in de kwaliteit en resultaten van de advertenties. Daarnaast staat klantvriendelijkheid en een langdurige, duurzame samenwerking voor hun centraal. Ze zijn altijd bereid om (strategisch) mee te denken en staan altijd klaar m.b.t. vragen of verzoeken. Wij zijn super tevreden!

    Manager Marketing & Reserveringen bij Fijn op Vakantie