Ben jij benieuwd naar dé nieuwste trends van LinkedIn in 2023? En wil jij hier graag op inspelen met jouw zakelijke account? Met deze vijf gouden tips zet je jouw bedrijf in de spotlight op LinkedIn, het nummer 1- platform voor het genereren van leads volgens marketeers.
Wist je dat de LinkedIn-doelgroep 2x zoveel koopkracht heeft als de gemiddelde internetgebruiker?
#Tip 1 Geef je bedrijf meer persoonlijkheid
In de wereld van social media wordt authenticiteit steeds belangrijker. Vandaar dat platforms zoals TikTok en BeReal het zo goed doen! Het gaat niet alleen meer om het mooie logo, maar om het gezicht achter het bedrijf. Klanten doen zaken met mensen, niet met een logo.
Persoonlijke verhalen gaan het dus goed doen op LinkedIn in 2023. Tip: post een voorstel video op LinkedIn, waarin je de gezichten van het bedrijf laat zien!
#Tip 2 Geef werknemers een stem
LinkedIn heeft laten weten dat het mogelijk wordt voor bedrijven om de post van hun werknemers te promoten. Mensen lezen liever berichten van andere mensen dan van bedrijven. Werknemers zijn transparant en kunnen verhalen vertellen van achter de schermen. Hierdoor worden vaak de normen en waarden van een bedrijf duidelijk. Bovendien word je voor potentiële werknemers zo een stuk aantrekkelijker. Tip: deel de post van medewerkers wanneer zij iets vertellen over het bedrijf, bijvoorbeeld als ze via jou een nieuwe cursus hebben gevolgd!
#Tip 3 Kom in contact met je doelgroep
Luister je zelf wel eens naar een podcast? Deze trend is je vast niet ontgaan, podcast schieten de laatste tijd namelijk uit de grond en zijn razend populair. Met de nieuwe functie van LinkedIn audio kun je zelf ook een podcast opnemen.
LinkedIn heeft daarnaast aangekondigd om live streaming mogelijk te maken. Op deze manier kan je een virtual event organiseren. Dit is wederom een perfecte manier om je bedrijf een gezicht te geven! Tip: Ga in gesprek met je doelgroep door een LinkedIn Live of een LinkedIn audio.
#Tip 4 Wees creatief en opvallend
Nog een belangrijke trend op social media is creativiteit. Lees jij nog die ellenlange teksten op LinkedIn? Jouw klanten waarschijnlijk ook niet. Korte niet-gepolijste video’s zijn bijvoorbeeld een hele krachtige manier om mensen met je kennis te laten maken. Of gebruik een slider post (niet meer dan een aantal pagina’s achter elkaar aan) of infographic met weinig tekst en veel tekens om je doelgroep iets duidelijk te maken. Tip: voor de korte teksten kun je artificial intelligence (AI) inzetten! Mijn collega Nikki heeft hier een leuke blog over geschreven: lees ook…
#Tip 5 Nog meer engagement met een poll
Be Bricks is dol op polls! Ben jij benieuwd naar de mening van je volgers of wil je ze ergens over mee laten praten? Gebruik dan eens een pol. Interactieve content is een van de krachtigste tools die je als marketeer in je social media campagne kunt gebruiken.
Wist je dat polls leads kunnen genereren? De leuke social peiling creëert waarde voor zowel jou als je publiek. KANS: wil je een leadformulier inzetten op LinkedIn? Begin dan met een “Zou je liever…” poll. Degene die deze poll invullen zijn echt geïnteresseerd, relevante leads dus!
Conclusie: LinkedIn kan niet wachten!
Gezien de bovenstaande feiten kun je LinkedIn echt niet meer achter laten liggen bij je social media strategie. Meer leads genereren en alles uit je zakelijke LinkedIn-pagina halen? Laat ons je in 2023 helpen!