Kort maar krachtig adverteren: Instagram Reels

5 nieuwe functies op social media die jouw bedrijf naar een hoger level tillen!
18 november 2021
De kracht van TikTok advertising
6 januari 2022
Laat alle zien

Kort maar krachtig adverteren: Instagram Reels

Sinds een tijd kunnen we adverteren met Instagram Reels. Daar zijn we enorm blij mee, want adverteren op Instagram reels biedt onwijs veel mogelijkheden. Daarom hebben we een aantal voordelen van adverteren met Instagram Reels voor je verzameld in deze blog.

· Grijp je kans om op te vallen! Er zijn nog niet veel ondernemers die adverteren op Reels.
· Instagram Reels is voor veel mensen nieuw. Mensen verwachten hier geen advertenties en zijn daardoor sneller geneigd om door te klikken.
· Instagram zet volop in op de Reels. Daarom heb je via dit medium vaak een veel hoger bereik dan via de tijdlijn of stories.

Maar wat is Instagram Reels eigenlijk?
Reels kan je vergelijken met TikTok’s, het zijn korte verticale video’s van 15-60 seconden. Deze reels blijven indien organisch gepost op het kanaal zichtbaar op je Instagram profiel en krijgen de kans om gezien en ontdekt te worden onder een bredere Instagram-community. Dit is voor bedrijven en merken een goede manier om naast de huidige volgers ook potentiële nieuwe volgers en klanten te bereiken.

How to: Instagram reels advertentie opzetten

Stap 1: Advertentiecampagne aanmaken
Maak allereerst een nieuwe campagne aan. Met een nieuwe campagne borduurt Facebook niet verder op de resultaten die al zijn behaald. Je vindt de Reels advertentie plaatsing terug in Facebook Ads Manager onder stories.

Stap 2: Plaatsingen kiezen op advertentieset niveau
In de advertentie set van de instellingen, kun je bij plaatsingen ervoor kiezen om automatische plaatsingen of handmatige plaatsingen. Handmatig plaatsen zal ik aanbevelen omdat dit de beste resultaten oplevert. Bij automatische plaatsingen kan er namelijk een groot gedeelte van de advertentie wegvallen.

Stap 3: De Instagram Reels advertentie opzetten
Het beeld dat je wilt gebruiken kan je het beste opmaken in de Reels omgeving van Instagram. We hebben voor het opmaken ook een paar tips:
· Gebruik een juiste beeldverhouding, namelijk 9:16 (zelfde als stories) en tijd. De video mag namelijk maximaal 15 seconden duren als je hem als advertentie inzet.
· Voeg stukjes tekst of ondertiteling toe, niet iedereen kijkt zijn Reels met geluid aan
· Vergeet niet om leuke audio, stickers en gifjes toe te voegen!

Getest: Instagram Reels vs. Instagram stories

Twee dezelfde verticale video’s zijn hier getest, in A enkel geadverteerd in stories en test B enkel in reels.
Met reels is er een 3x hoger bereik gehaald en de gemiddelde kosten lagen per Thruplay €0,003 lager. De campagne in reels presteerde ook op andere statistieken beter, zoals meer klikken naar de website en meer aankopen.

3 tips voor jouw reels advertenties
1. Speel op een creatieve en originele manier in op trends.
2. Overtuig de gebruiker in de eerste 3 seconden.
3. Zorg dat je boodschap direct duidelijk is voor alle Instagram gebruikers. Maak hierbij gebruik van geluid en titels.

Start nu met adverteren op Instagram reels!
Kortom: er is weer een hele nieuwe wereld aan mogelijkheden op het gebied van adverteren die zorgen voor een heel nieuw, vergroot bereik. Social media staat nooit stil! Ga jij adverteren met Instagram reels of krijg je liever hulp of advies van ons? Laat het ons weten in de comments.

Comments

comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *