Hootsuite wordt jouw grote vriend

De human touch is belangrijker dan ooit!
15 februari 2021
Tips and Tricks voor Canva
1 april 2021
Laat alle zien

Hootsuite wordt jouw grote vriend

Heb je het gemerkt? Social media beheren is niet zomaar gedaan. Het neemt ontzettend veel tijd en energie in beslag. Van het maken van content tot het inplannen en het bijhouden ervan. Het is een aardig klusje!

Maar social media kan wel een ontzettend belangrijke toevoeging zijn voor jouw bedrijf. Misschien bereik je met jouw kanalen wel de helft van je klanten of zelfs meer. Daarom is het geen optie om ermee te stoppen of er niet aan te beginnen. Wij hebben dé tip om social media beheer makkelijker te maken!

Dé tip die jij niet wil missen is Hootsuite. Dit platform gaat jouw grote vriend worden wat betreft social media. Het maakt je leven makkelijker. Het helpt je namelijk met inplannen, beheren en analyseren van de content. Een programma als Hootsuite is waardevoller dan je denkt. Het zorgt er namelijk voor dat jij kostbare tijd bespaard die je weer kan investeren in je bedrijf.

Inplannen en beheren!
Maandag ochtend om 8:00 klaarwakker zijn? Wij snappen dat je dan nog slaapoogjes kan hebben, maar dit wil je natuurlijk niet laten zien op de foto van jouw Instagram Post. Via Hootsuite kun jij je berichten op meerdere platformen van tevoren inplannen. Dit maakt het mogelijk dat jij in de ochtend rustig kan wakker worden met een kopje koffie, terwijl het bericht met een foto (die je van tevoren hebt gemaakt) automatisch online wordt gezet. Ideaal toch!

Hootsuite ondersteunt veel verschillende social media platforms. Je kunt bijvoorbeeld posten op Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest en je kanaal op Youtube. Deze lijst is aardig groot en blijft in de toekomst nog meer groeien.

Een groot voordeel van het platform is dat je in één overzicht alle accounts bij de hand hebt. Hierdoor schakel je makkelijk tussen de social media-accounts heen en weer, wat enorm veel tijd bespaart.

Daarnaast is Hootsuite schaalbaar. Dit betekent dat je gemakkelijk kan samenwerken met andere organisaties. Zo kan bijvoorbeeld een communicatieafdeling erin werken maar kan er ook een account gekoppeld worden van een andere organisatie.

Rapporteren en analyseren
Jij wilt natuurlijk weten wat jouw berichten voor impact hebben gehad. Hootsuite maakt uitgebreide rapporten en geeft jou duidelijke analyses van de resultaten. De rapporten maken het eenvoudig om het succes van je strategie te beoordelen. Is het resultaat niet wat je had gehoopt? Dan pas je de strategie aan en test je later weer wat voor impact het heeft gehad. Dit blijf je doen totdat jij je droom resultaten behaald hebt.

Het verschil tussen de gratis en de betaalde versie
Hootsuite heeft zowel een gratis als een betaalde versie. Ondanks dat de gratis versie enorm veel mogelijkheden heeft zijn er toch een aantal duidelijke verschillen.

Met een gratis versie kun je maximaal drie accounts beheren en 30 berichten per maand verspreiden. Wil je graag meer? Dan ga je voor een betaalde versie. Ook is het monitoren alleen mogelijk bij een betaalde versie. Als jij wil inspelen op de nieuwste trends dan is monitoren ontzettend belangrijk!

Daarnaast kunnen er met een gratis versie alleen standaard analyses gedraaid worden. Met een betaalde versie kunnen er meerdere en veel uitgebreide analyses worden gedaan. Dus wil jij het allerbeste uit je social media halen? Dan is de betaalde versie een betere optie.

Waarom Hootsuite en geen andere tool?
Er zijn natuurlijk veel tools die het inplannen mogelijk maken. Maar waarom zou je dan per se voor Hootsuite kiezen? Hootsuite heeft een aantal opvallende voordelen vergeleken met andere soortgelijke tools.

Een ontzettend groot voordeel van Hootsuite is dat het bijna elke functie bevat die je maar kan bedenken. Je kan bijvoorbeeld verschillende hashtags en berichten van je concurrenten in de gaten houden en vergelijken, het is gemakkelijk om te reageren op berichten, concepten op te stellen, berichten in te plannen en nog veel meer. Daarnaast is het mogelijk om bij suggesties op zoek te gaan naar interessante berichten om je content-strategie te ondersteunen.

Een ander groot voordeel vergeleken met soortgelijke tools is dat je met Hootsuite direct kan publiceren op Instagram. Bij veel andere tools moet je nog het geplande tijdstip extra bevestigen via de app.

Tot slot is de opbouw van het platform eenvoudig. Er is namelijk een gebruiksvriendelijk dashboard. Het is mogelijk om dit dashboard in te delen naar je eigenen wens. Door middel van het drag & drop systeem is de tool ontzettend handig.

Al met al is Hootsuite een echte lifesaver als het om social media gaat!

Comments

comments

Comments are closed.