Instagram Shopping biedt nu: In-app aankopen!

CBO Banner Be Bricks
Facebook komt met automatische budget optimalisatie – wat betekent dit voor jou?
19 juni 2019
Laat alle zien

Instagram Shopping biedt nu: In-app aankopen!

Met de functie ‘Instagram Shopping’ zijn we al bekend, maar sinds maart is ook het in-app betalen toegevoegd. Dit houdt in dat Instagram-gebruikers die geïnteresseerd zijn in een product, dit product meteen kunnen bestellen en afrekenen in Instagram. Dit is een kans voor bedrijven om meer en wellicht goedkopere conversies te behalen. In dit artikel lees je hoe jouw bedrijf Instagram Shopping kan inzetten en wat de voordelen hiervan zijn.

Uit onderzoek blijkt dat meer dan 30% van de gebruikers op Instagram aankopen doet in de app. Dit zal in de komende jaren alleen nog maar meer worden. Het aantal gebruikers dat per maand op een producttag klikt, is 130 miljoen. Op dit gebied liggen dus kansen voor ieder bedrijf. Maar hoe maak je gebruik van deze handige feature?

Als jouw bedrijf een bedrijfsprofiel heeft, kun je via de instellingen aanvragen om gebruik te maken van shopping. Hierna kun je producttags toevoegen in de foto’s die met het product geplaatst worden. Als consumenten hier interesse in hebben, klikken ze de producttag aan en kunnen ze het product meteen bestellen. De consumenten op Instagram kunnen eenmalig hun betaalgegevens in de app invoeren, waardoor het bestellen van een product nog makkelijker is.

 
Instagram Shopping Be Bricks
 

Foto: Instagram Business

Wat zijn de voordelen?
Met Instagram Shopping is de kans op afhaken van de consument kleiner. Stel, de consument ziet een product dat hij of zij wil bestellen en diegene moet eerst de gehele webshop doorzoeken. Waarschijnlijk haakt de consument daar af. Als de producten getagd zijn via Instagram Shopping, is de kans dat de consument het product direct koopt groter. Ook worden de resultaten gemeten met een speciale tool, wat jou als bedrijf meer inzicht geeft in de weg naar de aankoop van de consument.

Unieke Content
Instagram-gebruikers hebben andere behoeften dan webshopbezoekers. Waar webshopbezoekers het liefst een overzichtelijke omgeving hebben om te zoeken naar praktische informatie over het product, hechten Instagram-gebruikers meer waarde aan mooie en inspirerende content. Neem dus niet de content van de website over op Instagram, maar probeer unieke content te creëren waarbij het product centraal staat. Hierbij is het belangrijk om content overeen te laten komen met de huisstijl van je bedrijf. Door dit te doen, herkennen de consumenten sneller jouw product of bedrijf.

Wij zijn erg benieuwd of jij de optie om Instagram Shopping te gebruiken gaat overwegen. Laat het ons weten in de reacties!

Comments

comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *