Vero, gaan we het doen of niet?

Voorkant_Blog_2 Blog Be Bricks
Resultaten grote social media-onderzoek 2018!
22 februari 2018
Voorkant_Blog_4
De AVG: wat betekent het voor social media advertising?
2 mei 2018
Laat alle zien

Vero, gaan we het doen of niet?

Het is je de afgelopen weken vast niet ontgaan dat er zich weer een nieuw social media kanaal heeft gemeld: Vero. Je herkent het wellicht niet direct maar Vero betekent letterlijk vertaald 'echt'. En dat is ook precies wat het kanaal wil zijn. In deze

De afgelopen weken steeg de app naar de toplijsten, maar de app is bij lange na niet zo nieuw als je op het eerste gezicht zou denken. Oprichter Ayman Hariri lanceerde de app namelijk al in 2015. Wij als social media experts hebben vanzelfsprekend de app direct toegevoegd aan onze collectie en zijn wat gaan experimenteren. In deze blog delen wij onze ervaring en lees je meer over de ins en outs van Vero.

Op het eerste gezicht oogt de app wat donker, maar absoluut niet storend. De donkere kleuren geven de app een rustige uitstraling, iets wat ik soms in mijn drukke Instagram- of Facebooktijdlijn mis. Verder is de app bijzonder eenvoudig in gebruik. Je hoeft niet te zoeken, en iets wat verder echt direct opvalt: je wordt niet constant gestoord door advertenties. Dat is natuurlijk iets wat ons als marketeers in eerste instantie wat afschrikt van deze app. Dit is juist wel wat Vero als hoofddoel heeft: géén advertenties en géén algoritmes. De app staat voor 'true social'. Tijdens gebruik van de app heb je dan ook tal van mogelijkheden dingen in je dagelijks leven te delen, denk hierbij aan: de gebruikelijke links, foto's en video's, maar ook: films, boeken en muziek passeren de revue. Daar komt dan nog eens bij dat de app de mogelijkheid biedt de dingen die je deelt te filteren onder je volgers. Zo heb je eigenlijk 3 levels waarop je connecties kan maken, namelijk: close friend, friend of acqaintance. Vervolgens kun je zelf bepalen wie welke dingen die je deelt te zien krijgen. Verder is het voor je 'vrienden' niet zichtbaar in welke categorie jij ze hebt ingedeeld.

 
 

Al met al een interessante nieuwe speler in het social media speelveld. We zullen bij Be Bricks de komende maanden scherp in de gaten houden hoe de app en het gebruik ervan zicht ontwikkeld en houden jullie op de hoogte!

Heb jij Vero al gedownload? Dan zijn we super benieuwd naar je ervaringen! Dus laat vooral een reactie achter of mail naar akkelee@bebricks.nl om je ervaring met ons te delen. We gaan er met je over in gesprek!

Comments

comments

Comments are closed.