Aangepaste conversies meten met de Facebook Pixel

Standaardgebeurtenissen
Standaardgebeurtenissen meten met de Facebook Pixel
11 mei 2017
Voorkant van Blog 7 van Be Bricks
Voortaan ook eten bestellen via Facebook?!
25 mei 2017
Laat alle zien

Aangepaste conversies meten met de Facebook Pixel

Aangepaste conversies

In de vorige blog behandelden we hoe je standaardgebeurtenissen kunt volgen door middel van de Facebook Pixel. Met het volgen van standaardgebeurtenissen kun je je conversies bijhouden, je advertenties te laten optimaliseren voor een bepaalde conversie en aangepaste doelgroepen opbouwen. Je kunt ook op een andere manier je conversies bijhouden, namelijk door aangepaste conversies in te stellen. In deze blog leg ik uit hoe je aangepaste conversies kunt gebruiken.

Je hoeft bij het aanmaken van een aangepaste conversie, in tegenstelling tot de standaardgebeurtenissen, geen code aan je Facebook Pixel op je website toe te voegen. Je hoeft hiervoor je website developer niet in te schakelen. Heel eenvoudig dus! Maar hoe doe je dat precies? Allereerst open je de Bedrijfsmanager van Facebook. Vervolgens kies je in het menu linksboven het onderwerp 'Hulpmiddelen' en klik je verder naar 'Aangepaste conversies'. Zie hiervoor de onderstaande afbeelding.

Aangepaste conversies

Klik vervolgens op 'Aangepaste conversie' maken. Er verschijnt nu een nieuw venster.

 
Aangepaste conversies
 

Vul nu (een gedeelte) van de URL toe van de websitepagina waar jouw conversie plaatsvindt (bijvoorbeeld de bedankpagina van een bestelling) en kies een categorie die het beste bij jouw conversie past. Let op! Je kunt de URL op een later moment niet meer aanpassen. Je klikt nu op 'Volgende'.

 
Aangepaste conversies
 

Als je op 'Volgende' hebt geklikt, kun je je aangepaste conversie een naam geven. Ook kun je een conversiewaarde toekennen. Verkoop je bijvoorbeeld een boek dat €50,- kost, vul hier dan €50,- in. Je kunt hierdoor het rendement van je uitgaven aan de Facebook-advertentie(s) inzichtelijk maken. Klik nu op 'Maken' en ten slotte op 'Klaar'.

 
Aangepaste conversies
 

Je hebt nu je aangepaste conversie aangemaakt. Nu kun je een Facebook-advertentie maken met jouw aangepaste conversie als doelstelling. Vergeet dus niet om tijdens het aanmaken van de advertentie deze conversie als doelstelling te selecteren!

Ik hoop dat je door deze blog gerichter kunt adverteren en zoveel mogelijk uit je Facebook-advertenties haalt! Mocht het instellen van de aangepaste conversie niet lukken, laat het vooral weten! Dan helpen we je verder.

Comments

comments

Comments are closed.