Standaardgebeurtenissen meten met de Facebook Pixel

Facebook Pixel
De installatie van de onmisbare Facebook Pixel
4 mei 2017
Aangepaste conversies
Aangepaste conversies meten met de Facebook Pixel
18 mei 2017
Laat alle zien

Standaardgebeurtenissen meten met de Facebook Pixel

Standaardgebeurtenissen

In de vorige blog kon je lezen hoe je de Facebook Pixel kunt installeren. De Facebook Pixel is een stukje code die je op je website kunt plaatsen om bij te houden wie je website bezoekt en naar welke pagina’s deze personen navigeren. Ontzettend handig om te gebruiken bij het ontwikkelen van Facebook-advertenties! Je weet precies welke doelgroep je moet 'targeten' en wat de acties van deze doelgroep zijn. In deze blog leg ik uit wat de standard events (standaardgebeurtenissen) zijn die je kunt volgen.

De standaardgebeurtenissen die Facebook door middel van de Facebook Pixel bijhoudt, zijn bedoeld om je conversies bij te houden, je advertenties te laten optimaliseren voor een bepaalde conversie en custom audiences (aangepaste doelgroepen) op te bouwen. Net als de Facebook Pixel is de standaardgebeurtenis ook een stukje code en je voegt hem toe aan de code van de Facebook Pixel op de gewenste pagina van je website. Let op! De standaardgebeurteniscode is hoofdlettergevoelig. In onderstaande afbeelding kun je zien wat de 9 standaardgebeurtenissen zijn en wat de bijbehorende code is.

 
Standaardgebeurtenissen
 

Zoals je in bovenstaande afbeelding kunt zien, kun je bij de standaardgebeurtenis Purchase (Aankoop) een bedrag en een munteenheid (in dit geval EUR) aan je code toevoegen. Dit bedrag is de waarde van een aankoop op jouw website. Wanneer je dit invult, heb je een helder beeld over wat de daadwerkelijke opbrengst is van de inzet van jouw Facebook-advertentie. Vind je het lastig om de waarde van de standaardgebeurtenis Purchase in te vullen? Kijk dan hier voor een uitleg. Een voorbeeld van hoe de code eruit ziet met de standaardgebeurtenis 'AddToCart' zie je hieronder:

 
Standaardgebeurtenissen
 

Wanneer je bijvoorbeeld een Facebook-advertentie maakt en je wilt dat mensen zich opgeven voor een masterclass die jij organiseert, dan gebruik je de standaardgebeurtenis 'CompleteRegistration' met de bijbehorende code. Je voegt de code toe aan de basis van je Facebook Pixel aan de bedankpagina van de inschrijving. Wil je deze conversie volgen? Je kunt deze standaardgebeurtenis terugvinden in de resultaten van je Facebook-advertentie. Ga hiervoor naar je Advertentiebeheer in Facebook en selecteer de betreffende campagne waarvan je de conversie wilt bekijken. Je ziet nu de resultaten van je campagne. Klik nu op 'Kolommen' rechtsboven de resultaten en kies 'Kolommen aanpassen...'.

 
Standaardgebeurtenissen
 

Klik vervolgens in het menu dat tevoorschijn komt aan de linkerkant het onderwerp 'Website' aan. Hier kun je de negen standaardgebeurtenissen terugvinden. Aangezien je de registraties van je masterclass als conversie wilt bijhouden, klik je 'Voltooide webregistraties' aan. Klik op 'Toepassen' en je ziet de registraties met dank aan je Facebook Pixel terug in je overzicht.

Standaardgebeurtenissen

Wil je andere conversies bijhouden of vind je het lastig om de code op je website in te voeren? Met de Facebook Pixel kun je ook custom conversions (aangepaste conversies) instellen. Hoe je dit doet, is het onderwerp van de volgende blog! Heb je vragen over de Facebook Pixel of over iets anders? Dan kun je altijd contact met ons opnemen!

Comments

comments

Comments are closed.